utorok 3. apríla 2018

Sáhana pobyt Ružín

 


Dnes je to presne sedem dní od nádherného Sádhana pobytu na Ružíne a my sme stále plní dojmov a zážitkov. Stovky kilometrov neboli prekážkou tomu, aby sa päťčlenný tím lektorov a organizátorov vybral šíriť posolstvo a učenie plne realizovaného duchovného majstra Paramahamsu Vishwanandu formou sádhany - duchovných praktík.



Počas troch plných dní (a poniektorí i nocí) sa dve skupiny účastníkov pobytu ponorili do tajov mocných techník Atma Kriya Yogy, v teórii i praxi. Skupina úplných začiatočníkov, ale aj pokročilých, sa riadne zapotila v absolútne nabitom programe. Hodiny a hodiny prednášok a cvičení AKY a OM Chantingu krásne dopĺňali uvoľnujúce hudobné vstupy - workshop Bhakti v hudbe a relaxačné Cesty zvukom. Silné OM Chantingové kruhy prečistili priestor i naše mysle a postupne sme sa ocitali vo väčšom a väčšom tichu - vonkajšom i vnútornom. 



Z kuchyne sa ozýval spev mantier, ktorých vibrácie prestúpili už aj tak lahodným vegánskym jedlom, nezaťažujúcim naše telá, aby sme sa mohli plne oddať tejto krásnej joge plnej lásky. Tak, ako sme počas dňa skutočne pilne namáhali svoje mozgy i telá, tak sme sa v sobotu večer všetci v tichu stretli pri posvätnom šaktipáte, iniciácii nových účastníkov do AKY a následne sa plne uvoľnili a oddali zábave, ktorá nemá v tomto svete obdoby, pretože prináša neuveriteľnú radosť, rozochvieva srdce a citlivé duše dojíma do sĺz. Pretože nás prepája s našou dušou a s Bohom samotným. 



A to tak jednoducho, iba spievaním Božieho mena v strhujúcich rytmoch a melódiách kírtanu. Sobotňajší večer patril okrem spevu aj tancu a zábava pokračovala s bláznivou disko párty do nočných hodín. 



 Napriek tomu bola v nedeľu skoro ráno plná miestnosť cvičiacich Babaji Surya Namaskar a prúd sádhan tiekol ďalej. Poslednou čerešničkou na torte bol kurz mudier a po ňom sme sa s východom lúčili, pobalili kufre, autá a vyrazili. Teda, snažili sa vyraziť... Matička Zem však mala iný názor a trošku nás potrápila zapadnutým autom v blate. Ono, hádam by sa nám to už ani nerátalo, pretože celý víkend prebehol skutočne bez akýchkoľvek prekvapení. 



Takto sme si v praxi odskúšali trpezlivosť, jednotu, vieru a pomoc blížnemu svojmu (i neznámemu) - vytiahlo nás mocné auto s mocným lanom a nemenej mocným majiteľom :) Veľmi mu týmto ďakujeme! Ďakujeme vám všetkým, ktorí ste sa vytiahli z tohto prúdu rýchleho sveta, otvorili svoje srdcia a prišli medzi nás. 

Veríme, že vás potešia aj dojmy niektorých našich lektorov a účastníkov a zopár spomienkových fotografií. 



„Pobyt na Ružíne bol pre mňa naplnený precítením prepojenia s celým stvorením. Od prechádzok prírodou formou Japawalku, cez vnútorné zjednotenie počas OM Chantingov až po zdieľanie informácií a dojmov so všetkými účastníkmi pobytu. Porozumenie, radosť a láska bola cítiť z každého a zo všetkého čo sme robili. Ďakujem, že som mohol byť toho súčasťou. “
-Upendra 

„Na východ som odchádzala po veľmi náročných dňoch s minimom spánku a to sa ukázalo hneď, ako sme v noci dorazili. Priznávam, videla som všetky možné i nemožné organizačné nedostatky a vlastne som tam ani nechcela byť.... Takto sa to deje, keď nastane vyčerpanie, kedy človek už ani nechce vidieť, kde je vlastne zdroj jeho energie a lásky. Odísť som nemohla, kritizovať sa mi už nechcelo a tak, ako sa hovorí, hodila som kriyu a odovzdala všetko gurudžímu k nohám. To, čo sa začalo diať od piatku rána, bol neustály príval inšpirácií, radosti zo sévy, zo stretnutí krásnych ľudí, zo spoločného stolovania pri úsmevných príbehoch, zo spievania bhadžanov pri varení a umývaní riadov.... Všetky nedostatky sa rozplynuli ako mraky, do srdca sa vlievalo svetlo, láska, pokoj... V očiach každého z nás, v úsmeve každého z nás, v pohybe, v pohľade - bol Boh. Vnímať to bolo tým zdrojom nekonečnej pohody, kedy sa všetko už len dialo. Všetko samo plynulo, ľahko, bez prekážok... Niežeby neboli výzvy, ako prišli, tak sme sa ich chopili a riešili. V ľahkosti a v láske. To bola úžasná skúsenosť. A úžasné bolo aj pozorovať, ako hlboko sa vieme ponoriť do seba, do svojho srdca. Mojou úlohou bolo ponúknuť skúsenosť zo zážitku bhakti v hudbe. Či sme spievali, alebo sa rozprávali, bolo to tam. Ľudia precítili a moje srdce sa radovalo. Ďakujem vám všetkým, ktorí ste boli, za vašu hlbokú prítomnosť, za dôveru a vaše odovzdanie sa do našich rúk. Do jeho rúk. Zároveň sa teším na všetkých, ktorí chcú s nami zažiť pocit jednoty, radosti, lásky, a pritom sa naučiť jedny z najmocnejších jogových techník. “
-Ujjvala 

„Niekedy sa slovami nedá vyjadriť pocit, ktorý prichádza s pobytmi ako sú tieto. Pre mňa je to vždy srdcové stretnutie duší. Vnímam celú tú atmosféru, ľudí a poslanie, ktoré za tým všetkým je a dojíma ma to. Tak nádherne a plnohodnotne strávený čas je požehnaním pre každého z nás. Ďakujem“
-PanchaliDasi 

„Som rád, že som sa mohol zúčastniť na Sádhane. Malo to svoje čaro. Nech trvá a trvá, kým nenájdeme v sebe pravú hodnotu radosti, lásky a šťastia. “
-Martin 

„Ďakujem všetkým členom realizačného tímu za nádherný víkend. Všetci ste boli úžasní a ako ste sa o nás starali! Predstihlo to všetky moje očakávania. Vrátila som sa veľmi pozitívne naladená, uvoľnená a oddýchnutá a hlavne si nesiem žiaru v srdiečku, a to je pre mna dôležité. Vďaka!!! Vdaka ešte raz všetkým !!! Vďaka patrí aj jogínom, všetci sme boli skvelí a dobrá partia, tak ako nám povedali, jedna rodina. Zistila som svoje slabiny a medzery v cvičení. Už som si to včera zaradila a ďalej pokračujem. Aj Babajiho pozdrav je pre mňa dôležitý, je to dobré aj na to, aby ma nič nebolelo.“
-Emka


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára